diumenge, 12 de maig de 2013

Màrqueting del vi i l'enoturisme. Algunes lleis fonamentals.

Ahir vam ser a la presentació del llibre Vinos Extraordinarios. Los 100 mejores vinos españoles de todos los tiempos de Lluís Tolosa, a l'Hostal-Sport de Falset. 
En una interessant conferència, Lluís Tolosa va parlar, en general dels seus llibres i va parlar també, del que anunciava el títol de la conferència, d'enoturisme. Lluís Tolosa va parlar d'alguns èxits i fracassos enoturístics a l'Empordà, una zona que coneix molt bé i de la que ha escrit una guia enoturística Guia de turismo del vino de l'Empordà, que ja s'ha editat en quatre idiomes. El seu to va ser molt realista, un element necessari, per deixar enrera eufòries perilloses i encarar el futur amb realisme i fent comptes abans de començar, per evitar futures possibles decepcions. 
També va comparar la menra de fer d'aquí i de Napa Valley, no en va Lluís Tolosa és autor del llibre Catalunya no es California. Caldria recordar aquí, que després de Disney World, Napa Valley és la segona atracció turística de California. Només per una trista comparació, el 90% dels turistes que arriben a Barcelona no saben que Barcelona (Catalunya) és un gran país de vi.

Es va trobar a faltar molta gent del sector, en aquest cas la xerrada va estar molt útil especialment pels cellers que es dediquen o es volen dedicar a l'enoturisme. 
Els nombrosos exemples de coses ben i mal fetes, en aquest sector concret van ser tota una lliçó per als presents; val la pena aprendre dels errors dels altres, com a mínim per no cometre els mateixos. 
Si la conferència va ser interessant, la posterior tertúlia, primer en la degustació de vins i encara en el posterior sopar, va ser-ho tant o més.
És de justícia reconèixer l'extraordinària feina que està fent la Marta Domènech amb aquesta sèrie de conferències, portant una transferència important de coneixement al Priorat. Iniciatives d'aquesta mena són dignes d'admiració i profitoses per tothom. L'organització, com sempre impecable.