Per Gerard Codina.
Darrerament es parla molt de la manca de prestigi del cava al món. Sembla que no ens en acabem de sortir. Amb freqüència s’utilitzen dos arguments per a justificar-ho: El baix preu i l’espai territorial de la DO.
Darrerament es parla molt de la manca de prestigi del cava al món. Sembla que no ens en acabem de sortir. Amb freqüència s’utilitzen dos arguments per a justificar-ho: El baix preu i l’espai territorial de la DO.
A la DOC Rioja, al
costat de vins excelsos, també si fan vins força econòmics, a 2,5 € els he vist al súper i m’han dit, que
als restaurants els ofereixen ràpels que si els assoleixes et pot sortir el vi a meitat
de preu. Personalment, crec que això els perjudica, amb tot però, aquest fet no
ha impedit que Rioja sigui una “marca” amb prestigi arreu del món.
Respecte a l’absurda
distribució territorial, crec que unes normes d’exigència donades proporcionen
una qualitat donada. Aquest punt, per a mi podria ser important. De fet
l’estendria a la resta de les DOs catalanes.
Ara bé, aquests
darrer dies hi ha hagut un fet que m’ha fet pensar una mica sobre el tema, em
refereixo a l’anunci de Martini Royale, una beguda que et dóna un còctel ja fet
(sense el gel, es clar); 50% de Martini, 50% vi escumós. Però, com s’anuncia
aquest producte a la televisió catalana i suposo que a l’espanyola? Doncs 50%
Cava, 50% Martini.
Com és possible que Martini utilitzi una marca registrada
com és la marca Cava? És que el cava ja és
tan barat que el major fabricant d’espumanti en lloc d’utilitzar el seu
producte (en teoria inferior), compra cava a Almendralejo per a fabricar el
Royale?
No he vist l’anunci
del producte a França, però algú s’imagina que diguin 50% Champagne, 50%
Martini? Jo, personalment, m’hi jugo un sopar a que no.
Sense anar tan
lluny, algú s’imagina un anunci com “Sangría don Ramón. La mejor sangria: 50%
Priorato...” Just després del primer anunci, i abans del segon, la DOQ Priorat
ja hauria exigit la retirada de l’anunci i els hauria demandat per danys i
perjudicis.
Ignoro si la DO Cava
creu que el seu prestigi està tan malmès que l’anunci de Martini encara els
prestigia. Crec que la cosa no va per aquí. Penso, senzillament, que el
Consell Regulador del Cava, controlat pel ministerio de agricultura, no funciona
com hauria de funcionar.
Quan assolim la
independència, una de les coses bones que hauríem de fer és regalar la DO Cava
als espanyols. Alguns cavistes, previsorament, ja han mogut peça. Tret de
Freixenet, que ja s’ha manifestat clarament, que en pensen els altres?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada