dijous, 19 de novembre de 2015

MARCAVI 2015

Laura Masramon
La ciutat de Figueres va acollir el passat dijous 12 de novembre, una nova edició del Marca Vi, un seminari que pretén acostar les eines i els instruments del marketing i la comunicació a professionals, empreses i institucions vinculades al món del vi.
Prop d’una quarantena de professionals de tots els àmbits es van aplegar en aquesta tercera edició, que va adaptar el seu format al d’un seminari-taller, amb l’objectiu que els assistents poguessin adquirir no tan sols coneixements teòrics, si no que també disposessin de les eines necessàries per aplicar aquests coneixements a casos concrets, a través d’una major interacció entre els ponents i els assistents.
Enguany es va comptar amb la participació de tres experts en comunicació, marketing i xarxes socials externs al món del vi, fet que va permetre donar una visió més global sobre l’aplicació del marketing en l’àmbit del vi i l’enoturisme.
D’aquesta manera, els inscrits va començar el seminari amb un taller per aprendre a atribuir significats a una marca de vi de la mà de David Riu, director del departament d’empresa i tecnologia de la Salle BCN. Riu va presentar alguns dels elements clau que cal conèixer i la necessitat de treballar no només el continent d’una marca (logotips, colors...), sinó també el seu contingut (què ens vol expressar aquella marca).
A continuació va ser el torn de Toni Puig, professor de marketing públic a ESADE, qui mitjançant diferents exercicis amb els assistents, va mostrar als assistents com definir quins valors i emocions els caracteritzen i alhora, com poder-los comunicar perquè els clients s’hi sentin vinculats.
Finalment, els assistents van entrar al món on-line de la mà de Jordi Camós, coordinador i professor del Màster en Marketing Digital de la ESIC Barcelona, qui va oferir una ponència per fixar l’estratègia de posicionament d’una empresa del món del vi a internet i a les seves diferents utilitats online: xarxes socials, web, mailing, etc.
Esperem poder oferir una quarta edició del Marca Vi en el proper any 2016 que segueixi aportant eines formatives per a una millor comunicació de la cultura del vi a Catalunya.